Класифікація, типи та конструктивні особливості підшипників
Класифікація, типи та конструктивні
особливості підшипників
0 — Радіальні кулькові підшипники
Радіальні кулькопідшипники призначені для сприйняття радіальних навантажень, а також осьових навантажень в обох напрямках, особливо у разі збільшених радіальних проміжків. Дають змогу забезпечувати осьову фіксацію вала в корпусі в обидві сторони.
1 — Радіальні кулькові сферичні підшипники
Радіальні сферичні кулькопідшипники призначені для сприйняття радіальних навантажень або радіальних навантажень у поєднанні з невеликими осьовими навантаженнями. Вони дають змогу фіксувати вал відносно корпусу в осьовому напрямку в обидві сторони. Забезпечують нормальну роботу опори в умовах обертання за невеликого взаємного перекосу кілець підшипника. Підшипники кулькові радіальні сферичні дворядні ідентичні кульковим однорядним вантажопідіймачем, але поступаються їм у допустимій частоті обертання.
2 — Радіальні роликові та короткі циліндричні ролики
Радіальні роликопідшипники з циліндричними роликами призначені сприймати радіальні навантаження, вони дають змогу вільне осьове переміщення вала щодо корусу та лише деякі модифікації цього типу підшипників, що мають бортики на обох кільцях, здатні сприймати невеликі короткочасно активні осьові навантаження і фіксувати вал щодо корпусу в один або обидва боки в осьовому напрямку. Підшипники дають змогу проводити роздільний монтаж зовнішніх і внутрішніх кілець у вузли виробів. Під час застосування підшипників без одного з кілець, що з'єднані з роликами поверхні, мають мати високу точність форми, чистоту оброблення та твердість не нижче HRC 60
3 - Радіальні роликові сферичні підшипники
Радіальні сферичні роликопідшипники призначені для сприйняття переважно радіальних навантажень або комбінованих навантажень із превалювальною радіальною складовою. Вони дають змогу забезпечити осьову фіксацію вала щодо корпусу. Забезпечують нормальну роботу опор за невеликого взаємного перекосу кілець підшипника внаслідок несоосності посадкових місць під підшипники або робочих прогинів вала.
4 — Радіальні роликові підшипники з голчастими роликами
Радіальні голчасті роликопідшипники призначені для сприйняття тільки радіального навантаження. Вони не фіксують вал щодо корпусу в осьовому напрямку за винятком однієї модифікації, яка дає змогу односторонню осьову фіксацію вала завдяки конструкції зовнішнього кільця, виробленого у формі стаканчика з дном. Під час застосування підшипника без одного з кілець, пов'язана з роликами поверхня має мати високу точність форми, чистоту оброблення та твердість не нижче HRC 60.
________________________________________________________________________________________________
5 — Радіальні роликові підшипники з крученими роликами
Радіальні роликопідшипники з крученими роликами призначені для сприйняття радіального навантаження. Вони не фіксують вал щодо корпусу в осьовому напрямку. Здатні працювати під впливом невеликих ударних навантажень. Порівнюючи з радіальними роликопідшипниками з циліндричними роликами, мають знижену вантажопідіймальність, точність обертання і швидкість.
_________________________________________________________________________________________________
6 — Радіально-упорні кулькові підшипники
Підшипники призначені для сприйняття радіальних та осьових навантажень. Їх здатність сприймати осьове навантаження залежить від кута контакту, що являє собою кут між площиною центрів кульок і прямий, що проходить через центр кульки та точку торкання кульки з доріжкою кочення. Зі збільшенням кута контакту осьова вантажність зростає внаслідок зменшення радіальної.
7 — Радіально-упорні роликові конічні підшипники
Роликові однорядні однорядні підшипники призначені для сприйняття радіальних і односторонніх осьових навантажень. Однорядні конічні роликопідшипники застосовують у колесах літаків, автомобілів, вагонеток і кранів, у котках гусеничних тракторів, у циліндричних редукторах середньої та великої потужності. Дворядні конічні роликопідшипники використовують у робочих і транспортних ролангах прокатних станів, потужних редукторах, опорах барабанів та інших важконавантажених вузлах.
8 - Кулькові опорні підшипники
Одинарні кулькопідшипники цього типу придатні для того, щоб сприймати односторонні осьові навантаження, і, можуть односторонні фіксувати положення вала; радіальне навантаження вони не сприймають. Упорний кульковий підшипник двосторонній може сприймати двосторонні осьові навантаження й відповідно використовуватися для двосторонньої фіксації вала. Вони не мають зазнавати радіального навантаження. Упорно-радіальні кулькові підшипники встановлюють як поворотні опори. Вони можуть сприймати радіальне, осьове та миттєве навантаження. Підшипники виготовляють із зовнішніми та внутрішніми кільцями, що мають отвори для їх кріплення в опорному вузлі, а також із зовнішнім або внутрішнім зубчастим вінцем.
9 - Роликові опорні підшипники
Упоральні циліндричні роликопідшипники — це жорсткі підшипники великої вантажопідійманості, нечутливі до ударів. Підшипники сприймають дуже великі осьові навантаження в одному напрямку. Підшипники деяких конструктивних груп можуть сприймати невелике радіальне навантаження. Допускають куди менші швидкості обертання, порівнюючи з підшипниками інших типів, і не здатні до самоустановки.
10 - Шарнірні підшипники
Шарнірні підшипники призначені для сприйняття радіальних і комбінованих навантажень у рухомих і напіврухомих з'єднаннях. Для шарнірних підшипників встановлюється перший і другий ступінь точності.
- Обрив ремінної передачі – страшний сон не тільки автомобіліста, але і будь-якого виробничника. Розберемося з причинами, навчимося визначати симптоми майбутньої поломки.
- Вм'ятини, природний знос, пошкодження, викликані вібраційними навантаженнями. Як розпізнати проблему, а головне, запобігти її виникненню?