Класифікація, типи і конструктивні особливості підшипників

Класифікація, типи і конструктивні
особливості підшипників
0 - Радіальні кулькові підшипники
Радіальні шарикопідшипники призначені для сприйняття радіальних навантажень, а також осьових навантажень в обох напрямках, особливо при збільшених радіальних зазорах. Дозволяють забезпечувати осьову фіксацію валу в корпусі в обидві сторони.
1 - Радіальні сферичні підшипники кулькові
Радіальні сферичні шарикопідшипники призначені для сприйняття радіальних навантажень або радіальних навантажень у поєднанні з невеликими осьовими навантаженнями. Вони дозволяють фіксувати вал щодо корпусу в осьовому напрямку в обидва боки. Забезпечують нормальну роботу опори в умовах обертання при невеликому взаємне перекіс кілець підшипника. Підшипники кулькові радіальні сферичні дворядні ідентичні кульковим однорядним по вантажопідйомності, але поступаються їм в допустимій частоті обертання.
2 - роликові Радіальні з короткими циліндричними роликами
Радіальні роликопідшипники з циліндричними роликами призначені сприймати радіальні навантаження, вони дозволяють вільне осьове переміщення вала щодо корус і лише деякі модифікації цього типу підшипників, що мають бортики на обох кільцях, здатні сприймати непбольшіе короткочасно діючі осьові навантаження і фіксувати вал щодо корпусу в одну або обидві сторони в осьовому напрямку. Підшипники дозволяють виробляти роздільний монтаж зовнішніх і внутрішніх кілець у вузли виробів. При застосуванні підшипників без одного з кілець, пов'язані з роликами поверхні повинні мати високу точність форми, чистоту обробки і твердість не нижче HRC 60
3 - Радіальні роликові сферичні підшипники
Радіальні сферичні роликопідшипники призначені для сприйняття в основному радіальних навантажень або комбінованих навантажень з переважаючою радіальної складової. Вони дозволяють забезпечити осьову фіксацію валу щодо корпуса. Забезпечують нормальну роботу опор при невеликому взаємне перекіс кілець підшипника в результаті неспіввісність посадкових місць під підшипники або робочих прогинів валу.
4 - Радіальні роликові підшипники з голчастими роликами
Радіальні голчаті роликопідшипники призначені для сприйняття тільки радіального навантаження. Вони не фіксують вал щодо корпусу в осьовому напрямку за винятком однієї модифікації, яка дозволяє односторонню осьову фіксацію валу за рахунок конструкції зовнішнього кільця, виконаного у вигляді стаканчика з дном. При встановлено, що застосування підшипника без одного з кілець, сполучена з роликами поверхня повинна мати високу точність форми, чистоту обробки і твердість не нижче HRC 60.
________________________________________________________________________________________________
5 - Радіальні роликові підшипники з витими роликами
Радіальні роликопідшипники з витими роликами призначені для сприйняття радіального навантаження. Вони не фіксують вал щодо корпусу в осьовому напрямку. Здатні працювати під впливом невеликих ударних навантажень. Порівняно з радіальними роликоподшипниками з циліндричними роликами мають знижену вантажопідйомність, точність обертання і швидкохідність.
_________________________________________________________________________________________________
6 - Радіально-наполегливі кулькові підшипники
Підшипники призначені для сприйняття радіальних і осьових навантажень. Їх здатність сприймати осьове навантаження залежить від кута контакту, що представляє собою кут між площиною центрів кульок і прямої, що проходить через центр кульки і точку дотику кульки з доріжкою кочення. Зі збільшенням кута контакту осьова вантажопідйомність зростає внаслідок зменшення радіальної.
7 - Радіально-упорні підшипники роликові конічні
Роликові конічні підшипники однорядні призначені для сприйняття радіальних і односторонніх осьових навантажень. Однорядні конічні роликопідшипники застосовують у колесах літаків, автомобілів, вагонеток і кранів, в кутках гусеничних тракторів, у циліндричних редукторах середньої і великої потужності. Дворядні конічні роликопідшипники використовують у робочих і транспортних рольгангу прокатних станів, потужних редукторах, опорах барабанів і інших важких вузлах.
8 - Кулькові упорні підшипники
Одинарні шарикопідшипники цього типу придатні для того, щоб сприймати односторонні осьові навантаження, і, може односторонньо фіксувати положення вала; радіальну навантаження вони не сприймають. Наполегливий кульковий підшипник двосторонній може сприймати двосторонні осьові навантаження і відповідно використовуватися для двосторонньої фіксації валу. Вони не повинні піддаватися радіальному навантаженню. Наполегливо-радіальні кулькові підшипники встановлюють в якості поворотних опор. Вони можуть сприймати радіальну, осьову і моментну навантаження. Підшипники виготовляють із зовнішніми і внутрішніми кільцями , що мають отвори для їх кріплення в опорному вузлі, а так само з зовнішнім або внутрішнім зубчастим вінцем.
9 - упорні підшипники Роликові
Наполегливі циліндрові роликопідшипники – це жорсткі підшипники великої вантажопідйомності, нечуствітельние до ударів. Підшипники сприймають дуже великі осьові навантаження в одному напрямку. Підшипники деяких конструктивних груп можуть сприймати невелику радіальну навантаження. Допускають значно менші швидкості обертання в порівнянні з підшипниками інших типів і не здатні до самовстановлення.
10 - Шарнірні підшипники
Шарнірні підшипники призначені для сприйняття радіальних і комбінованих навантажень у рухливих і полуподвіжних з'єднаннях. Для шарнірних підшипників встановлюється перша і друга ступінь точності.
- Обрив ремінної передачі – страшний сон не тільки автомобіліста, але і будь-якого виробничника. Розберемося з причинами, навчимося визначати симптоми майбутньої поломки.
- Вм'ятини, природний знос, пошкодження, викликані вібраційними навантаженнями. Як розпізнати проблему, а головне, запобігти її виникненню?